-
Jak rozliczyć w księgach rachunkowych nieściągalność niewielkich kwot wierzytelności
data dodania: 22.11.2023
Spółka od niemal dwóch lat posiada należność od kontrahenta krajowego na kwotę 68 zł. W związku ze sporządzaniem sprawozdania finansowego za bieżący rok zamierzamy wyksięgować tę kwotę z rozrachunków jako nieściągalną.
-
Jak rozliczyć w księgach rachunkowych utraconą zaliczkę
data dodania: 17.02.2022
-
Jak zaprezentować w sprawozdaniu finansowym odpisy aktualizujące należności
data dodania: 19.03.2019
-
Czy możliwe jest zaliczenie do kosztów podatkowych odpisu aktualizującego wartość zapasów
data dodania: 24.05.2018
-
Czy dokonując wyceny bilansowej należności w walucie obcej, należy urealnić również odpis aktualizujący
data dodania: 30.01.2017
-
Jakie są skutki podatkowe sprzedaży wierzytelności, od której został dokonany odpis aktualizujący
data dodania: 10.01.2017
-
Jak ująć w księgach rachunkowych trwałą utratę wartości środka trwałego
data dodania: 10.01.2017
-
Jak wiekować należności handlowe w księgach rachunkowych
data dodania: 10.01.2017
Prawo bilansowe nakazuje (co do zasady), by jednostki gospodarcze na koniec każdego roku obrotowego wyceniały posiadane składniki majątku (w tym należności handlowe) w wartości, według których wprowadzono je do ksiąg rachunkowych.
-
Jak ująć w księgach rachunkowych należności dochodzone na drodze sądowej
data dodania: 07.09.2016
Każdy przedsiębiorca dąży do otrzymania pełnej zapłaty za dostarczone towary i wykonane usługi. Niestety, w praktyce ten cel nie zawsze udaje się osiągnąć. Niektóre należności są kwestionowane przez dłużników, a jeśli nawet nie są kwestionowane, to dłużnik po prostu nie dokonuje ich zapłaty.
-
Kiedy i w jaki sposób rozwiązać odpis aktualizujący należności w związku z egzekucją komorniczą
data dodania: 29.09.2015
-
Jak rozliczyć w księgach rachunkowych sprzedaż należności objętej odpisem aktualizującym
data dodania: 11.08.2015
-
Jak rozliczyć w księgach rachunkowych drobną niedopłatę lub nadpłatę należności
data dodania: 17.03.2015
Często się zdarza, że klienci (kontrahenci) pomyłkowo nie dopłacają albo nadpłacają drobne kwoty (np. 1, 2, 3 grosze). Wówczas powstaje problem, czy należy utrzymywać te różnice na koncie rozrachunków, czy też odpisywać je w koszty/przychody.